Warcraft: První střet aneb Dopadlo to výborně

Jak dopadlo dlouho očekávané filmové zpracování legendárního fiktivního světa od Blizzardu?

Blizzardy a jejich tvorbu mám rád. Hodně rád. A se sérií Warcraftu jsem doslova vyrůstal. Pamatuji si doby, kdy jsme domů dovezli první počítač a kromě druhého dílu Duny od Westwood studios, fantastické adventury Legenda o Kyrandii si tam taky lebedila strategie Warcraft: Orcs and Humans.

Anglicky jsem tehdy uměl jen pár slov, takže popisky ani rámcový příběh jsem neocenil. Ale budování pevností, trénink jednotek, mágové a prostředí mě okamžitě chytlo.

Svět Azerothu je vůbec jednou z těch herních stálic, u kterých může člověk říct, že s ní strávil skoro celý život. Po Orcs and Humans přišel nádherný Tides of Darkness s datadiskem Beyond the Dark portal a pak dlouho nic.

Trojka mně osobně zase tolik nezaujala, ale World of Warcraft se podílel vysokou mírou na mnoha absencích spánku. Vzhldem k tomu, jakými způsoby byl Azeroth zpracován, filmová podoba byla jen otázkou času.

vlcsnap-2016-06-18-11h50m30s166

Mágové, Proroci, králové a Temný portál…

Světa Azerothu si spokojeně lebedí v zajetých kolejích. Jak už to tak bývá, kdyby si v nich lebedil dále, nic moc by se tu nedělo a šel by natočit možná tak nezáživný dokument, nikoli dobrodružný fantasy snímek.

Naštěstí i bohužel není Azeroth ve svém vesmíru sám. Existuje tu i Draenor, domov orků, který rychle a jistě umírá. Možná to má více příčin, ale jednou z těch hlavních bude asi i magie Felu, neboli jazyk chaosu. Tahle magie toho umí hodně, ale surovinou pro její provozování je životní síla. Kdokoli s ní pracuje, potřebuje stálý přísun živých organismů, které slouží jako palivo pro kouzla.

O tom, že Fel není magie pro nějaké pokoutní eskamotérství, svědčí fakt, že šaman a vlastně první warlock Gul´dan je s jeho pomocí schopen aktivovat portál mezi světy a přenést zatím část orčích hord z Draenoru na Azeroth.

Začíná nám tedy klasický střet dvou kultur, ras a národů, kdy jedni chtějí mírové soužití, druzí jsou zvyklí řešit všechno válkou. Do toho se samozřejmě objeví dost věcí, které nejsou na první pohled patrné, ovšem fanoušci série a světa už jistě ví své, nebo aspoň tuší, pokud je zmíněna přítomnost legendárního čaroděje Medivha, Strážce Azerothu…

vlcsnap-2016-06-18-11h51m11s500

Věrná a živá adaptace

Hlavním prvkem, díky kterému Warcraft nezklamal a funguje, je jeho jiskra, šmrnc a styl. Pokud by neexistovalo herní pozadí, jednalo by se vlastně o celkem nenápaditý fantasy snímek pracující s nijak zvláštním motivem invaze z jednoho světa do druhého, a to už tu bylo víckrát než zločinec jako nečekaný kladný hrdina.

Warcraft má ovšem svůj lore, tedy tradici, pozadí pojmů a struktur, historii osobností, činů, míst a mnohé další. Navíc rukopis studia Blizzard je nezaměnitelný a je hlavním tahounem všech her, které tato společnost notoricky známá pro své nedodržování termínů vydání, kdy vydal. Je to něco obtížně pojmenovatelného, co způsobuje, že se Azeroth zažírá pod kůži a nikdo na něj nezapomíná.

Díky tomu poznáte Warcraft i tehdy, když jste neviděli úvodní titulky, podobně jako jsou přiléhavé kabáty, zbraně a sluneční brýle znakem Matrixovské trilogie společně se zeleným laděním filmového pozadí.

Je vlastně jedno, jestli má film hodinu, dvě nebo tři a jakými událostmi z historie tohoto herního světa se zabývá. Podstatné je to, že se mu podařilo přenést na plátno atmosféru a jedinečnost fantasy světa, ve kterém mnozí z nás strávili či dodnes tráví dlouhá léta zkoumáním jeho zákoutí, a který se stále rozrůstá a vyvíjí.

vlcsnap-2016-06-18-11h55m38s707

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.