Pokoj číslo 10 aneb Výborný nápad pohřbený průměrným příběhem a výpravou

„To je věcí. A samý předměty.“

Pučmeloud, Příběhy Včelích medvídků

vlcsnap-2015-12-09-11h19m21s718

Povedlo se u dobrého nápadu i zpracování, nebo se utopíme v průměru a klepne nás pár klišé?

Není žádnou zvláštností, když se vynikající nápad neobjeví ani na plátnech multikin, ani jako dlouhá série sledovaná fanoušky po celém světě, ale jako celkem zapadlý projekt, který se nakonec válí někde na kazetě a málokdo o něj zakopne.

Předměty, vztahy, závislosti a jedna místnost

Začíná to vlastně docela obyčejně a v tom je kámen úrazu. Připleteme se k výměně předmětu za kufr plný prachů a tohle setkání nejdříve někdo překazí a pak to celé vyšetřuje policie.

Nicméně už na začátku si všimneme, že v tomhle příběhu se velmi často vyskytuje slovo předmět jako označení kategorie. A všimneme si taky, že tu má někdo výrazný zájem o klíč, propisku a jakousi jízdenku.

Proč? Protože bylo nebylo…existoval Pokoj

Pokoj číslo 10 který fyzicky nikdy neexistoval v našem světě a nikdo neví, kde se vzal. Byl plný běžných věcí denní potřeby – hodinky, propiska, balíček karet, skleněné oko a v první řadě klíč. Tím klíčem se dají otevřít jakékoli dveře na světě, respektive cokoli, co má klíčovou dírku. Jeho držitel se pak ocitne v tomto Pokoji a z něj může projít každými dveřmi na světě. Takový jen trochu složitější teleport.

vlcsnap-2015-12-09-11h23m02s759

Vztahy a cesta k šablonovitosti

Jak se do tohohle začíná hrdina minisérie zaplétat, objevuje podivné věci (jako by jich už takhle nebylo dost). Není totiž rozhodně jediný, kdo po předmětech jde a existuje několik frakcí – jedna chce všechny věci zničit, druhá s nimi přivolat Boha a třetí maník je prostě talentovaný starožitník. Každý sleduje navíc své osobní cíle, například policista, ke kterému se dostane klíč, chce dostat zpátky dvou dcerku, která v Pokoji zmizela.

A tady nám začínají problémy typu obsahového. Osobně si nemůžu pomoct a nevidět lehounký vliv projektů typu Pán času, který se také může díky T.A.R.D.I.S.U dostat kamkoli chce a jeho loď je taky plná nejrůznějších podivností, které vytahuje s naprostou samozřejmostí a udivuje ho, že jejich funkce ostatní překvapuje.

Na rozdíl od Doktora a jeho příběhů ale Pokoj číslo deset přes svůj výborný nápad dojíždí na příběh přinejlepším průměrný. V pokoji, který se resetuje a je vždycky se vrací do svého počátečního stavu, zmizí dceruška hlavního hrdiny. Protože se s ženou tahá o společnou péči, je to bráno jako jeho úskok a rozrůstá se seznam osob, které by rády jeho skalp.

vlcsnap-2015-12-09-11h22m55s955

Čeká nás tedy postup ke schématu klasické naháněčky, který je bohužel těmto minisériím docela vlastní. Podobně na tom byla mysteriozní Nultá hodina nebo akčně dramatický Stav ohrožení.

Pokoj číslo 10 nad nimi vyčnívá komplexností nápadu, ale padá s jeho naprosto neuzavřeností, nevysvětlením a absencí rozvinutí. Zatímco jiné série by bylo dobré zkrouhnout od pár dílů až řad, zrovna jemu by rozvinutí hodně svědčilo.

Takhle tu máme trochu love story, věčné opakování zoufalého otce, který pro svou holčičku udělá cokoli, nějaké ty hříchy minulosti, trochu amerického náboženského fanatismu a starý příběh, o kterém vlastně nikdo nic neví. A to je dost škoda.

vlcsnap-2015-12-09-11h22m50s146

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.